Followers

Wednesday, October 5, 2011

KASIH SAYANG

rs mcm dah lama je x bercerita dlm blog nie kan...
sebenrny bnyk bnda nak luahkn tp ms x ad utk ku mncertakan ape yg aku rs..
ape yg korg rs n thu pasal KASIH SAYANG.????

nmpk mcm 1 perkataan yg simple je kn?
K.A.S.I.H S.A.Y.A.N.G
tp kita thu ke ape mksd disebalikny?
bg aku kasih sayang ini merupakan suatu "keajaiban"
knp aku rs ini 1 keajaiban?
kerana ia mmpu mmbuat sesuatu yg tidak mungkin menjadi mungkin...
mn x nye.. keajaiban n pertolngan Tuhan, kdng2 dtg secra tidak terduga, namun sllu tepat, tidak pernh terlalu cepat n tdk prnh trlmbt.
hany kita iaitu manusia yg mnganggapnye berbeza-beza..
jika kita tgk.. ble berlakunye bencana alam.. x kira la kat indon ke kat jepun ke...
semua manusia x kira brbeza warna kulit, agama, kefahaman melibatka diri, baik secara
langsung mahupun tdk langsung.
peristiwa ni mnunjukkan manusia sbgai makhluk yg mmpunyai darjat tertinggi berbanding makhluk lain, dibekalkan dengan BENIH-BENIH KASIH SAYANG..
tp pernah kah kita mnghargai kasih sayang yg wujud dlm diri kita?
kasih sayang akan menjadi lebih bermakna bila hadirnye sikap tulus ikhlas di saat kita mmbina hubungan dgn org len..
ia dpt disamakn dgn pngorbanan n sentuhan yg sungh2 drpd sesorg terhdp sesorg yg lain...
tnp pngorbanan n ketulusn utk rela mmbri tnp niat terslindung,
kasih syg tersbut mnjdi bahasa yg tidak mmiliki sebarang makna..

DIMANA KEKUATAN CINTA ITU?
ia dpt dirasakan apb kita mgasihi n mncintai org lain sm sprt kita mngsihi n mncintai diri kita sendri...
stp org mmpu mncintai anta 1 sm len..
jika die sedar dgn penuh syukur die memiliki benih cinta yg tdk lain adalah anugerah Ilahi.



ARI NIE AKU TERSEREMPAK NGN ORG YG SGT AKU INGIN..
BERTEMU...
BERJUMPA...
BERBORAK....
BERGURAU SENDA...
BERTNY KABO...

tp ape saje yg mmpu aku lakukn..
aku mmpu melihatnye dr jauh... n terus pergi dr sittu..
tp aku syukur dpt gak aku melihat nye walaupun dr jauh..
AKU SGT MERINDUINYE..

SALAM.. NITE



No comments:

Post a Comment

signature

Sociable