Followers

Monday, January 10, 2011

CINTA SEORANG DUDA....

sekali baca tajuk nie nmpk mcm menrik je kn cite yg bkal aku nukilkn...
sebnrnye nie cite benar berdasarkn realiti yg aku dgr dlm perjlnn pulang ke UMP dr mnghadiri kursus...


cite nie mngisahkn cerita CINTA seorg driver bas UMP yg duda....
aku dgr kisah cintanye bermula dr dlm perjlnnn pergi ke kursus tersebut..
dimasa itu .. driver itu mnceritakn kisahnye dgn kuat tnp segan silunye...
kisah percintaannye leh di kira SWEET la cos
bercinta ngn seorg gadis berumur smpir 30 an .....
gadisnye itu hny tnggl dihadapan rumahnye sy...
tp mereka jrg berjmp..biar pun rumahnye berhadapan...
dgn alasan malu tp pdhalnye bersms n mngintai antara satu sm len....

tp... cerita SWEEt nie bertukar semasa dlm perjlnn balik...
pak cik driver ini tnp segan silu meluahkn segala ketidak puashatian die kpd seorg lg driver dgn sekuat2.....
smpai student yg tdo dlm bas itu terjg......
aku yg duduk dibelakang skli trgelak melihat suasana tersbt..
mula2 niat hati utk mngtakn kpd pakcik tersebut spy bersbr n dpt kawaln suara tp..
aku beanggapn takut tngkahlaku aku tersbut mngkin myinggung perasaan die..
so aku pun putuskn niat trsbut.....
aku pun mula duduk dihadpn utk mngdr luahn pakcik tersebut....
antara yg mnyebabnye berlaku perkra tersebut ialah....
pak cik mrasakn permpan tersbt sprti men tarik tali ngn nye
permpuan tu sprti ad tman lelaki tp mnjdkn pak cik tersbt sprti tmpt ke2 nye...
ble berlaku kesdhn... ble sunyi.....
die mula mncari pak cik tersbut....
itu yg mnyebbkn pak cik tersbut sprti hilng sbo..
mana x nye..
die duda..n gurl tu permpuan..
yg mnyebbkn pak cik tersbut ingin sgt thu ape prsaan gurl tu pd die
die jujur utk mnikah wanita tersibut....
pak cik tu jugk ckp stp kali utk mgajak die kuar...
pelbagai alsan diberi...
adkah itu asalan or utk mngelakkn diri??
pertnyaan sprti "awk rindu sy x?"
tu ape maknenye jika seorg wanita mngungkapkn kata trsebut pd seorg lelki?
tp..... last skli kami mnasihtkn pd pak cik tu utk mncr kwnnye utk memnta pndptnye..
mn thu kwnnye thu ape yg diluahkn oleh gurl tu...
ape2 pun pak cik.. x yah la terlalu mngharapkn wanita mcm tu....
biar la die...
jika usaha kita yg smpai mmalukn diri kita ini x dpt gak...
so biarkn je la
jika die CINTA pd kite..
die akn dtg pd kite...
so skrg nie pak cik wat mcm biasa je
cukup la utk memalukn diri sndiri....
biar la kita mnCINTAI org yg mnCINTAI diri kita drpd kita mnCINTAI org yg x mnCINTAI kita..
tp ape jwpn pak cik tu....
walaupun laki mcm nie.. tp kite seorg lelaki mmpunyai rs kesian n kasih syg..
persoaln di hati...
knp kita mngasihi seseorg tp kita x mngasihi diri KITA SENDIRI.........
p/s : bila aku mndgr cite pak cik, dlm hatiku mula berbicara.. smnye mcm cita CINTAKU..
tp ape yg aku respct pak cik nie.. die pndai jg anak die yg kecik yg skrg dah umur 5thn...
die mnjd sejak dr kecik sms ibunye mninggal...
PENANGAN CINTA LELAKI DUDA.......

No comments:

Post a Comment

signature